9.24.2009

CM

このボードに乗って2ヶ月くらいたって少しずつですが乗れるようになってきました!
これまではシングルフィンといえば重たいボードばかり乗ってましたが、初めてシングルフィンのクラシックなアウトラインのボードをサンディングフィニッシュにして軽めに仕上げてみたところいい感じです。

Since I got this board about 2 months ago, I'm getting used to ride though only gradually! When I thought of single fin, every time I chose heavy boards. So it was the first time to give a sanding finish to a classic outlined board into a light one and I found it pretty fine.

最初は軽くてなんか変な感じがしましたがインサイドのきわどい場面やターンも重たいシングルフィンボードよりは楽にメイク出来ます。

At first I felt it strange because it was so light, but I can make turns or even at severe situations at an inside more easily than with a heavy singlefin board.

しかしオフショアが強過ぎたり面が荒い時は重たいボードの方が良い時もあります。

But when I have too strong offshore or rough face, it'll be better the heavier board.
ec surfboard pistlero9'3 pippen model

この映像は5連休の時の波で面もあまり良くないですがなかなか楽しい波でしたよ。

This is the clip of last 5 days week-end. Though the face was not so good, these were quite fun waves.

Pippen