8.23.2009

I'm home

帰ってきました。

I'm home.
プロトライアルの結果は前回の静波カップと同じラウンド2を3位でフィニッシュして,
ラウンドアップはできませんでした。
次回のプロトライアルは来年の4月ごろになります。
今シーズンはアマチュアのコンテストがあと2戦出場予定なのでがんばります。

I ended up at the 3rd place of the round 2 like the last time, I couldn't round up the trial for professional. The next trial would be in April. I'll do my best for the last 2 amateur contests for this season.
今回のコンテストはトップサンテポイントで行われ、波はロコポイントのような感じの波でサイズは毎日腰から胸くらいの波が割れていました。

いつものような、力の抜けたライディングが出来なかったのが敗因だと思います。
勝っている選手を見るとフリーサーフィンのときと同じように乗ってる気がしました。

This time the contest was held at Top sante point, waves were just like which of at Loco point and its size was about 2-3 feet everyday. I couldn't make relaxed riding as usual, I think that's the reason for my defeat. Looking at the winners, I think they surf in the same way as free surfing even at the heats.


今回はロードトリップを兼ねて応援に来てくれたKMA-KUN
Kは茨城の波をツインフィンでクルーズしてました。
そして、コンテスト会場の駐車場で2日半ステイしたのでいつのようにキッチンを作り、
あとはMA-KUNが腕を振るってくれました。
MA-KUNの作る料理は全ての素材が自然農法で作られた無農薬野菜で、仕込んで来ているものもありすごかったです!
一緒にトライアルを受けたKAZUも2日間楽しそうでした!

K and MA-KUN came to cheer me up in the course of their road trip. K was cruising on the waves of Ibaraki with his twin fin. We stayed at the parking area of the contest site for 2 and a half days, so we made a kitchen as usual and MA-KUN cooked for us. All the ingredient of MA-KUN's plates were organic products and vegetables were all grown under the natural farming method. It was really great! Another competitor KAZU also joined us and he also enjoy it for 2 days.
KAZUMA-KUN

飲み物を買い出しに行くくらいで朝昼夜とすべてナチュラルな料理でした。
キッチンに遊びにくるプロサーファーや友人たちはみんな驚いて、料理を口にしてまたびっくりして本当に楽しく過ごせました。

Every meal was very natural, we went to buy only some drinks. That surprised all the surfers or friends who visited our camp site, they were impressed by meals. We really had good time.

土曜日の午後に茨城を出て、夜には浜松までもどり今日はいつものところで波乗りしました。
夕方にはプロ組のMORI,NASUも戻り一緒に波乗りしました。

動画は今日の夕方のセッションとコンテストの模様も少しは撮れたのでまた、アップします。

今回のトライアルの応援コメントやメール、激励の声ありがとうございました!
受かることは出来ませんでしたが、いい波乗りを沢山見ることや、いい経験をすることが出来ました。
また、がんばります!

On the Saturday afternoon, we left Ibaraki and returned till Hamamatsu that evening. Today I surfed at habitual point. In that early-evening, MORI&NASU pros were also back and surfed together. I will up movies of the contest and this evening-session.

Thank you very much for the cheer-up comments, e-mails and applause for this trial! I couldn't pass it, but I learned much by watching good surfing or from good experiences. I try it again!


Pippen